Dowództwo
Dowództwo
Panowie, nabyłem The Boss ale jeśli chodzi o ich zdolności specjalne, zostały one wytłumaczone w dziwny sposób jeśli chodzi o roolebook. Po którymś odesłaniu z rzędu pogubiłem się, więc pytam was, czy grają oni w formacie Dust Tactics i jak odpala się ich umiejętności?
Re: Dowództwo
Ok jak to działa - na tak zwany chłopski rozum
W oddziale masz 5 różnych figurek - każda z nich pełni inną rolę na polu walki.
Najprościej jest z cekaemistą - pełni rolę ochroniarza i zwykle pierwszy schodzi gdy oddział otrzyma obrażenia
Potem mamy kolegę radiowca - pozwala on umiejętnościom oficera działać na dowolne sojusznicze jednostki na polu walki - bez niego oficer działa tylko w zasięgu 2 i na jednostki w linii wzroku.
To teraz oficer, tutaj do wyboru są dwie akcje :
Zrzut amunicji - wybierasz jednostkę na polu bitwy która ma broń o ogarniczonej amunicji (panzerfausty, UGL-e, mołotowy itp.) i rzucasz kostką. Na znaku frakcyjnym i celowniku jednostka ta otrzymuje zrzut amunicji i doładowuje się na maksa
Drugą jest reaktywacja jednostki która już wykonała swoje dwie akcje. Wybiera się takich delikwentów (również pojazd) i rzuca kostką - na znaku frakcynym aktywacja oddziału dowodzenia się kończy i ponownie aktywujesz wskazaną jednostką i wykonujesz 2 akcje (jest tutaj ograniczenie - jednostka może być re-aktywowana maksymalnie raz na rundę!)
Co ważne oddziały dowódcze nie działają na jednostki latające.
Jeśli będziesz rozwijał się dalej do wersji 1947 dojdzie tam jeszcze opcja usuwania znaczników przygwożdzenia ale to na spokojnie
Zostało jeszcze dwóch delikwentów do strzyżenia - zaczniemy od prostszego. Pan Mechanik naprawia pojazdy
Musi sąsiadować z pojazdem aby wykonać akcję naprawy polowej. Rzuca wtedy pięcioma kostkami i za każdy wynik w postaci znaku frakcji naprawia jeden punkt życia pojazdu.
Medyk - tutaj jest podobnie tylko mniej wydajnie. Wykonując akcję leczenia medyk rzuca jedną kostką ( leczona jednostka musi sąsiadować z oddziałem dowodzenia), na wynikach znaku frakcyjnego i celownika przywraca jeden punkt życia (zespoły broni i bohaterowie) albo jedną wyeliminowaną figurkę do oddziału.
Ostatnią akcją jest wstrzyknięcie stymulantów którego dokonuje medyk. Rzuca się wtedy kostką (należy sąsiadować z jednostką której wstrzykujemy "dopalacz"):
-na tarczy jednostka traktuje swoją kolejną akcję ruchu jako marsz
-na celowniku jednostka traktuje swoją następną akcję ataku jako atak mierzony
-na znaku frakcyjnym wybierasz dowolnie jedno z dwóch powyższych
Tu warto przypomnieć że jednostka nie może mieć więcej niż 3 akcji. Czyli podwójne różne stymulanty albo kombowanie ich z różnymi umiejętnościami nigdy nie pozwala wykonać oddziałem więcej niż 3 akcji.
Mam nadzieję że w miarę jasno wyjaśniłem

W oddziale masz 5 różnych figurek - każda z nich pełni inną rolę na polu walki.
Najprościej jest z cekaemistą - pełni rolę ochroniarza i zwykle pierwszy schodzi gdy oddział otrzyma obrażenia

Potem mamy kolegę radiowca - pozwala on umiejętnościom oficera działać na dowolne sojusznicze jednostki na polu walki - bez niego oficer działa tylko w zasięgu 2 i na jednostki w linii wzroku.
To teraz oficer, tutaj do wyboru są dwie akcje :
Zrzut amunicji - wybierasz jednostkę na polu bitwy która ma broń o ogarniczonej amunicji (panzerfausty, UGL-e, mołotowy itp.) i rzucasz kostką. Na znaku frakcyjnym i celowniku jednostka ta otrzymuje zrzut amunicji i doładowuje się na maksa

Drugą jest reaktywacja jednostki która już wykonała swoje dwie akcje. Wybiera się takich delikwentów (również pojazd) i rzuca kostką - na znaku frakcynym aktywacja oddziału dowodzenia się kończy i ponownie aktywujesz wskazaną jednostką i wykonujesz 2 akcje (jest tutaj ograniczenie - jednostka może być re-aktywowana maksymalnie raz na rundę!)
Co ważne oddziały dowódcze nie działają na jednostki latające.
Jeśli będziesz rozwijał się dalej do wersji 1947 dojdzie tam jeszcze opcja usuwania znaczników przygwożdzenia ale to na spokojnie

Zostało jeszcze dwóch delikwentów do strzyżenia - zaczniemy od prostszego. Pan Mechanik naprawia pojazdy

Medyk - tutaj jest podobnie tylko mniej wydajnie. Wykonując akcję leczenia medyk rzuca jedną kostką ( leczona jednostka musi sąsiadować z oddziałem dowodzenia), na wynikach znaku frakcyjnego i celownika przywraca jeden punkt życia (zespoły broni i bohaterowie) albo jedną wyeliminowaną figurkę do oddziału.
Ostatnią akcją jest wstrzyknięcie stymulantów którego dokonuje medyk. Rzuca się wtedy kostką (należy sąsiadować z jednostką której wstrzykujemy "dopalacz"):
-na tarczy jednostka traktuje swoją kolejną akcję ruchu jako marsz
-na celowniku jednostka traktuje swoją następną akcję ataku jako atak mierzony
-na znaku frakcyjnym wybierasz dowolnie jedno z dwóch powyższych
Tu warto przypomnieć że jednostka nie może mieć więcej niż 3 akcji. Czyli podwójne różne stymulanty albo kombowanie ich z różnymi umiejętnościami nigdy nie pozwala wykonać oddziałem więcej niż 3 akcji.
Mam nadzieję że w miarę jasno wyjaśniłem

Dust or Bust!
Re: Dowództwo
Dziękuję, wszystko jasne i klarowne, po prostu lata grania w WH40 nauczyły mnie, że jeśli coś jest za proste, albo zbyt intuicyjne, to pewnie działa inaczej 

Re: Dowództwo
W związku z nadchodzącym turniejem i tym że zapewne niektórzy zdecydują się na użycie jednostek dowódczych przerobiłem powyższy wpis na troszkę poważniejszy wpis na warfactory.pl. Zapraszam do lektury
http://warfactory.pl/czego-sluza-oddzialy-dowodzenia/
http://warfactory.pl/czego-sluza-oddzialy-dowodzenia/
Dust or Bust!
Wróć do „Zasady i dyskusja ogólna”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości